מה יקרה אם המנהל שלי יראה שאני עובד\ת על מיתוג האישי שלי בלינקדאין?

זו אחת השאלות הכי נפוצות אצלי בהרצאות. ולדעתי זו שאלה שפותחת תיבת פנדורה שחשוב להתייחס אליה בשוק העבודה החדש ובעולם שבו מיתוג אישי מתחיל לצבור יותר ויותר תאוצה. במאמר הבא, תלמדו על איך הנושאים פחות מדוברים בעולם העבודה החדש – מיתוג אישי וטאלנטים (והחיבור שלהם למיתוג מעסיק).

עובדים חוששים שהמנהל שלהם לא יאהב את זה שהם התחילו לקדם את הלינקדאין ולפרסם תוכן. אני מבין את הרציונל הבסיסי- אם המנהל שלי יראה שאני מקדם את עצמי ברשתות החברתיות, הוא בטח יחשוד שאני מחפש עבודה במקום אחר או שאני "מבזבז" את זמני על שיווק עצמי במקום להתמקד בעבודה. תאמינו או לא, אבל זו אכן הנחה רווחת אצל מנהלים רבים.

צריך להבין קודם כל שהפרופיל לינקדאין שלנו לא שייך לאף אחד, מלבדנו. אנו לא חייבים לפרסם דבר אודות החברה שבה אנחנו עובדים, אלא אם כן זה מרצוננו החופשי. הפרופיל לינקדאין שלך לא שייך לחברה שלך. נקודה.

כדי להחשב טאלנט צריך לעבוד על המיתוג האישי באמצעות אופטימזציה לפרופילים ברשתות החברתיות, יצירת תוכן וחיבורים מקצועיים. טאלנטים מביאים משהו שונה, מעניין וייחודי לשיח.

זה קצת אבסורד בעיני- כל החברות נלחמות על אותם טאלנטים בשוק העבודה, אך מעטות החברות שבאמת מצליחות להכיל טאלנטים. ולפני שאתם אומרים לעצמכם "כן בטח, אצלנו בחברה אנו יודעים להכיל טאלנטים". תשאלו את עצמכם קודם, מתי בפעם האחרונה תמכתם בבניית הקריירה והמיתוג אישי של אותו טאלנט? האם תמכתם בו כאשר הוא נוסע לכנסים והרצאות או כאשר הוא מפרסם מאמרים או פוסטים שלא בהכרח קשורים לעיסוק שלו בחברה? מתי לאחרונה נתתם לעובדים את הכלים כדי ליצור תוכן?

בעיני מיתוג אישי ומיתוג מעסיק כן יכולים לעבוד ביחד! תחשבו על זה, כמה חברות יצא לכם להכיר דרך מיתוג אישי של אחד העובדים? יש לי המון דוגמאות של חברים מהתעשייה, אך לא אביך אותם הפעם (: אני אקח את עצמי כדוגמה- אני עובד רבות על המיתוג האישי שלי שמתמקד בעיקר בעסק שלי בלינקדאין, ויש לי כבר אלפי עוקבים ברשתות החברתיות. אך עדיין העוקבים שלי מכירים את זה שאני מחברת צק פוינט, וגם אני מיוזמתי מפרסם על החברה מידי פעם. בחודשיים שאני שם, אלפים נחשפו לצק פוינט, קיבלתי מעל ל-20 קורות חיים, ו2 חברות טובות שלי התחילו לעבוד בצק פוינט. *וכמובן חשוב להדגיש שחייב להיות מקצוען עד הסוף, ואין מצב שאתן לעסק שלי בלינקדאין לפגוע בתפוקה שלי בצק פוינט.

לסיכום, חברות שבהן התרבות הארגונית תצליח להכיל טאלנטים ולקדם אותם, רק ירוויחו מכך – הן מבחינת הרווחה האישית של העובדים והן מבחינת יכולת שימור העובדים והמיתוג מעסיק. כן חשוב לציין שקידום אישי צריך להעשות במידה ולא לפגוע בתפוקה שלך בחברה. אם מצליחים למצוא את האיזון הנכון, שני הצדדים ירוויחו בגדול!

********

לעוד תוכן על מיתוג אישי, מיתוג מעסיק, לינקדאין ועתיד עולם העבודה מוזמנים לעקוב אחריי:

לינקדאין

קורס דיגיטלי 'אומנות הלינקדאין'